Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Lin & Lot

Blijf op de hoogte en volg linenlot

29 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag hebben we ons de hele dag rond laten rijden in een tuktuk, we konden op nog geen 3 meter van ons hotel instappen, nadat ons natuurlijk wel verteld was dat hij de goedkoopste was en dat we ontzettend mooie meiden waren, blabla. Je kent het wel!
(We hebben wel naar jullie geluisterd hoor, een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus we hielden voet bij stuk over de prijs)
Na een route uitgestippeld te hebben met de uitbater van de tuktuk chauffeur gingen we op pad. Omdat het zo goedkoop was gingen we wel langs een aantal souvenir winkels, in de hoop dat wij wat kochten, dan kreeg onze chauffeur een deel van de opbrengst.
En omdat wij natuurlijk echte vrouwen zijn, gingen we naar de juwelier, jurkenwinkel en de mooie stoffen winkel. Hier hebben wij ons laten verleiden tot de aankoop van een mooie kimono (soort badjas). Erg mooi hoor en heerlijk om aan te trekken naar ons zwembad.
Na deze aankoop was onze chauffeur in opperste stemming en bracht ons veilig en wel overal heen. Wij hebben de grote Boeddha bekeken en nog wat kleinere tempels.
Bij 1 van de tempels kwamen wij nog in een grote optocht terecht, geen idee waar het voor was, maar het was erg gezellig, dus deden wij vrolijk mee met rondjes lopen.
Een bijzondere ervaring, alleen is het hier echt ontzettend warm!
De mooie foto's komen zeker, alleen hebben wij wat problemen met uploaden..

Vanavond slapen wij nog in Bangkok, we willen als het donker wordt de skyline nog bekijken.

Morgen gaan wij naar Ayutthaya om de oude tempels te bekijken. In de avond stappen wij dan op de nachttrein naar Chiang Mai. Hier komen wij dan rond 11:00 onze tijd aan en hebben deze dag voor onszelf.
De volgende dagen hebben wij een 3 daagse rondreis in Chiang Mai geboekt. Dit is met een groep en onder leiding van 2 gidsen (geruststelling voor het thuisfront).
We slapen in het dorp bij de lokale bevolking en leren daar ook iets van de Thaise kookkunsten.

Na deze rondreis, wat ons echt een wereldse ervaring lijkt, gaan wij nog 2 dagen chillen in het hippie dorpje Pai.
Dan pakken we in Chiang Mai het vliegtuig naar Phuket en gaan dan aan die kant van Thailand is even bekijken wat we willen.
Al met al dus ontzettend leuke dingen gedaan en nog veel meer in de planning!

Wij duiken nu heerlijk even het zwembad in, kunnen we gelijk even paraderen in onze mooie kimono's. Foto's van onze kimono's volgen :)

Veel liefs, Lin & Lot

• 29 Juni 2014 - 15:23

Anneke:

Klinkt allemaal goed meiden. Ayutthaya is ook de moeite waard. Wat makkelijk hè die tuk tuk .
    dikke kus

• 30 Juni 2014 - 00:15

Jo:

Klinkt allemaal top!! Genietse...