Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linenlot

08 Juli 2014 | Thailand, Phuket

8 juli in Phuket

Op het vliegveld in Chiang Mai kwam er een Nederlandse jongen naar ons toe, hij ging ook naar Phuket en vroeg of hij met ons mee mocht reizen. Hij reisde zelf alleen en was toe aan een beetje gezelligheid, nou dan ben je bij ons natuurlijk aan het juiste adres!
Op het vliegveld in Phuket zijn we met zijn drie in een taxi gestapt en naar ons hotel gereden. Tenminste, dat was ons plan. De taxichauffeur had echter andere plannen. Met een smoes dat hij ons hotel niet wist te vinden, bracht hij ons naar een tourist information punt. Daar werden wij gelijk belaagd door Thaise vrouwtjes die ons van alles aan probeerden te smeren qua hotels, eilandentrips etc.. Vrij frustrerend om 02:00 in de nacht!

Wij hebben op ons beste en meest boze Engels dan ook even goed duidelijk gemaakt dat wij hier niet van gediend waren en echt naar ons hotel wilden om te slapen.
Hier uiteindelijk aangekomen (de chauffeur wist het blijkbaar echt niet, want hij moest het nog 2x vragen) fleurde ons humeur weer een beetje op. Wat een heerlijk hotel! Mooie kamers en een lekkere warme douche.

Vanochtend dus eerst even een beetje uitgeslapen en daarna Phuket in geweest. Dit viel nogal tegen, de mensen zijn hier erg vervelend en willen van alles van je. Dit zijn wij niet gewend van Thailand! En het was ook nog eens ontzettend rotweer. Regen en harde wind!
Na wat rondvraag bij de echte locals die je wel netjes te woord kunnen staan, kregen wij te horen dat het gaat stormen en dat dit ook zeker een paar dagen aanhoudt.
Hierop hebben wij besloten om morgenochtend vroeg alweer te vertrekken. Om 07:00 stappen wij in de bus richting Surat Thani en pakken vanaf daar de boot naar Koh Samui. Hopen op beter weer!! We moeten natuurlijk wel een beetje bijgekleurd terug komen.

Sebastiaan (de backpacker die we ontmoette op het vliegveld) reist nog met ons mee naar Koh Samui en gaat vanaf daar zijn eigen route weer volgen. Hoe onze planning er verder uitziet weten we nog niet, dit ligt ook aan het weer.
Wel gaan we 13 juli natuurlijk naar de fullmoonparty op Koh Phangan.

Maar, ondanks de regen genieten wij nog volop hoor!

Liefs Linda

• 08 Juli 2014 - 13:42

Edwin:

Meiden kop op, vanaf morgen weer zon en zaligheid.
    Haha voor de regen zijn jullie niet gekomen, dat begrijpen we, maar probeer dit ene dagje toch te genieten, lekker uitrusten dus. Na al wat jullie tot nu toe hebben beleefd en gedaan is een rustdag helemaal geen overbodige luxe.
    Hopen dan maar dat het weer vanaf morgen ook weer beter wordt zodat jullie lekker kunnen bij kleuren. ( haha lin, ga ik het dan toch winnen).
    Dikke kus.

• 08 Juli 2014 - 13:45

Linda:

Ik win! Kom er net achter dat ik een heerlijk verbrand bekkie heb :)

• 08 Juli 2014 - 19:15

Mama:

He meiden wat jammer van het weer,
    nou het is hier ook de hele dag al rot weer
    wel leuk dat jullie nog een nederlandse jongen zijn
    tegen gekomen.
    Lijkt me ook erg zaai om in je eentje te reizen.

Nou maak er wat van en tot horens
    Kus van ons.

• 08 Juli 2014 - 20:26

An De Vries:

Zo ben weer bij Lin en Lot, wat schrijven jullie leuk en uitgebreid.......
    Ben benieuwd wat het volgende hoofdstuk zal brengen.
    Veel plezier meiden.
    X An