Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linenlot

01 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdag 1 juli, om 08:15 kwamen wij aan in Chang Mai. Wat een ervaring in zo'n nachttrein. We hadden de wildste ideeën over hoe smerig en gammel dat ding wel niet zou zijn, maar dat viel erg mee!
Echt lekker geslapen hebben we nou ook weer niet.
Wel hebben we vanochtend genoten van het prachtige uitzicht. Heel veel groen, hoge bergen en diepe dalen.
Zoveel mooier, maar vooral schoner dan Bangkok!

Op het station werden we opgehaald, wederom in een soort van tuktuk. Hier werden we met nog 5 andere naar ons hotel gebracht, heerlijk om ons daar even op te kunnen frissen!
Daarna eerst even relaxed bij ons hotel gezeten en bedacht wat we zouden gaan doen. Aangezien we beide wel redelijk vermoeid waren, besloten we om het rustig aan te doen.
We zijn in een tuktuk gestapt en naar de Doi Suthep tempel gegaan, 20 km van ons hotel af.
Deze tempel ligt op een hele hoge berg, dus de rit ernaartoe was al adembenemend mooi! Weer genoeg foto's van de prachtige uitzichten gemaakt.

Toen we de top bereikt hadden, stonden ons 309 traptreden te wachten om de tempel te bezichtigen en wij maar zeggen dat we een rustig dagje wilden, hebben vandaag meer gesport als in de afgelopen 3 dagen! Haha.
Omdat het zo hoog was en vanwege de lichamelijke inspanning, hadden wij beiden wat last van onze ademhaling en een zweverig hoofd.. Maar eenmaal boven was het alle inspanning meer dan waard!

Na onze slippers uit te hebben gedaan en ons lichaam met kleden te hebben bedekt, werden wij naar binnen geroepen door een monnik. Wij moesten op onze knieën voor Boeddha zitten en werden hierbij gezegend met het heilige water. Na veel Thais gebrabbel, wenste de monnik ons ook nog veel geluk in het Engels. Wat ons in het Thais toegewenst werd blijft dus een raadsel! Het is maar goed dat deze monnik niet van onze voetenwas actie op het station op de hoogte was, anders was het waarschijnlijk niet veel goeds geweest, haha.

Wat wij erg grappig vonden, was dat wij zelf ook als een soort bezienswaardigheid werden gezien. Mensen stonden in de rij om op de foto te mogen met ons. Waar dit aan lag, wij weten het niet.. Misschien onze mooie kleding of blonde verschijning, aangestaard werden we continue! We zullen een foto toevoegen, zodat jullie kunnen zien dat wij echt niks op ons voorhoofd hadden staan of weer de regels hadden geschonden, dit keer hadden wij goed alle bordjes gelezen voordat wij de tempel betraden.

Na deze mooie en grappige ervaring zijn wij weer terug gegaan met de tuktuk. Deze ervaring hebben wij afgesloten met een luxe maaltijd bij de McDonald's, even een dagje zondigen nog voordat wij back to basic gaan.
Vanavond bij tijds naar bed, maar eerst nog een heerlijke massage!

Vanaf morgen zullen wij dus 3 dagen niet bereikbaar zijn, de faciliteiten in de jungle zijn vast niet opperbest.
Wij gaan er van genieten en de verhalen zien jullie wel verschijnen.

*** toevoeging van onze massage ervaring ***
Na net 2,5 uur gemasseerd te zijn moesten wij toch nog even wat met jullie delen.
Om te beginnen was het echt heerlijk, alleen door een paar keer goed te kijken bleek 1 van onze masseuses een masseur te zijn.
Na te zijn bijgekomen van deze schok, we lagen immers in alleen een gekregen, papieren onderbroek (ook te gebruiken als parachute) dachten wij alles wel gehad te hebben.
Nou, niet dus.. Na de gezichtsbehandeling lagen wij heerlijk uit te rusten met een maskertje, toen wij beide ineens ontzettend de slappe kregen! De meeste van jullie weten wel, als wij die eenmaal hebben is er geen houden aan!
Gelukkig lagen wij toen nog met zijn twee, maarja dat maskertje moest er ook weet af.
Onze masseur en masseuse konden er beide wel om lachen, maar wij schaamde ons natuurlijk oprecht! Haha.
Na nog wat gehinnik en flink wat tranen die weggeveegd moesten worden, waren wij weer serieus als altijd!

Wij hebben genoten en heerlijk gelachen. En denken nu dat wij vanmiddag gezegend/besprenkeld zijn met iets van lachwater, haha.

Liefs Lin & Lot

• 01 Juli 2014 - 18:00

Tal:

Zo herkenbaar, zo leuk en even zo jaloers!!
    Geniet van de komende dagen, back to basic en geen bereik heeft ook zo zijn voordelen.
    Ben benieuwd wat jullie van Pai vinden.

Veel plezier en dikke kus x

• 01 Juli 2014 - 20:25

H Rutsen :

Hoi meiden.

• 01 Juli 2014 - 20:32

H Rrutsen:

Jullie genieten wel als we dit zo lezen en een leuke manier van schrijven hebben jullie we kijken alle dagen even.Doe voorzichtig Liefs Opa& Oma.

• 01 Juli 2014 - 20:32

Anneke:

We genieten van jullie verhalen. Heerlijk zo n massage. Ja daar is het soms lastig om het verschil te zien tussen mannen en vrouwen.
    Geniet van de komende dagen. Kus

• 02 Juli 2014 - 10:37

Edwin:

Geweldig lady's dit reisverslag, om zo meegesleurd te worden in jullie ervaringen.
    Heel veel plezier en wacht met smart het volgende verslag af.
    Heb wel even verschrikkelijk gelachen over de mannelijke masseuse. Maar goed hele lichaam weer los en baby'tjes zacht hahaha.
    Meiden doe voorzichtig, tot later dikke kus.

• 03 Juli 2014 - 13:10

An De Vries:

Hoi meiden,
    Net genoten van jullie eerste 5 verhalen........merk dat jullie genieten.
    Ik krijg wel een beetje heimwee gevoelens door jullie hoor.... naar dat prachtige land van de glimlach.
    Ben nu zo benieuwd naar de jungle verhalen.......kom maar op :)
    dikke kus. An