Dag Ayutthaya en door naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu Dag Ayutthaya en door naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu

Dag Ayutthaya en door naar Chiang Mai

Door: Lot en lin

Blijf op de hoogte en volg linenlot

30 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen de dag begonnen met een heerlijk ontbijtje. Naast ons zat een collega van school, wat een toeval en wat een kleine wereld dan! Daarna tas ingepakt, dat had nogal wat tijd nodig. Het eerste half uur liep Lin te zeuren dat het niet paste en daarna ik. Na dus ongeveer een uur zijn we er bepakt en bezakt vandoor gegaan, richting het busstation.
Na een helse busrit (hier spreekt Lin even) kwamen wij aan in Ayutthaya en besloten om ons vandaag niet te laten naaien, oplichten etc. We stapten op de fiets.. Wie bedenkt het om, als je weet dat je 24 uur niet kan douchen, te gaan fietsen. Ongeveer 10 km.... :) maar wat moet je anders als je een hele dag op Ayutthaya moet wachten op de nachttrein naar Chiang Mai :) weer een hoop gezien vandaag... Wat hebben we een honger.. Nergens knap eten te vinden :( dus we hebben maar wat koek/snoep/chips en cola ingeslagen.. Net gelukkig een soort van knakworst gevonden en dat was best te eten.. Vanaf morgen weer gezond proberen te eten :).. Net geprobeerd onszelf te wassen bij een wasbak bij de toiletten.. We zijn daar volgens ons waarschijnlijk compleet de grond in gescholden door de toilet juffrouw.. Wij durven nu niet meer in de buurt te komen maar we voelen ons zoooo vies.. Alles plakt alles is zwart en zand en gatsiedakkie uhwlllllll... Terwijl ik aan het typen ben klinkt er een luide stem door de speakers van het station.. Iedereen ineens alert.. Wat gebeurt hier heee.. Na een minuut begint er ineens een melodie af te spelen.. Iedereen springt van zijn bank en gaat in de houding staan.. Tja Linda en ik dus ook.. Gelukkig hebben we de beelden nog :).. Het begint hier best hard te waaien wat overigens zeer welkom is.. Alleen de lucht is een van de 50 en dat is wat minder.. Op hoop van zegen houden we het droog.. Het begint ook al te onweren.. En ja hoor het giet!

We zitten in de trein.. Nog even lekker wat kip met een zoetzuur sausje naar binnen geschoven en nu plat op 'bed'. Schommelschommel klapklap maar best te doen! We gaan snel slapen. Des te eerder zijn we in Chiang Mai en kunnen we heerlijk even douchen!!!
Kus lot en lin