3-daagse jungle trip - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu 3-daagse jungle trip - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van linenlot - WaarBenJij.nu

3-daagse jungle trip

Door: Lot en Lin

Blijf op de hoogte en volg linenlot

04 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Eerste dag, 2 juli.
We begonnen met de wandeling de berg op.. We moesten die dag 3,5 uur wandelen om op het olifanten kamp te komen waar we zouden overnachten. S'morgens vroeg opgehaald. Onze groep bestond uit zes personen van onze leeftijd. Twee Nederlandse jongens Otto en Dirk (kan niet missen) en twee vrienden uit Liverpool Hannah en George. Na een stop bij de supermarkt voor extra water ging de klim beginnen.. Wat een klim was dat.. We waren nog geen half uur onderweg en Linda kreeg last van haar oren.. Moet je nagaan hoe steil we omhoog moesten lopen.. We zijn zeker geen watjes maar hebben het als best zwaar ervaren.. Buiten adem, drijfnat van het zweet en een hartslag in ons hoofd waar je u tegen zegt en blaren op onze voeten en onze anti muggen spray bijna op.. We kwamen aan bij een meertje waar we even stopte... Helaas te weinig water om in te kunnen badderen.. Dit was overigens ook echt de enige 10 minuten pauze in de gehele wandeling.. Onze leider vertelde ons gelukkig dat het nog maar tien minuten lopen was tot het olifantenkamp.. We konden niet wachten om verder te lopen in de hoop dat we daar lekker konden zwemmen.. Het pad om daar te komen was net als de andere paden glibberige klei, stenen en boomstronken.. Het grote verschil was alleen dat dit steil naar beneden liep.. Heel steil! Op een gegeven moment moesten we ons gewoon, dmv een stengel van een plant, naar beneden begeleiden door daaraan te 'hangen'.. Vlak voor dit tafereel glijdt een van de jongens achter Lin en mij uit! Hij kon zich net vast grijpen aan een stevige plant want anders waren we gewoon met z'n drieën naar beneden gevallen.. Onze leider was regelmatig vertrokken, net als toen en kwam dan terug met paddestoelen... Dat zou voor vanavond zijn en het zou heel gezellig worden.... Jajaaaaa, Lin en ik besloten, zo braaf als dat we zijn, het niet te doen.. Eenmaal aangekomen op het kamp zagen we een olifant.. Arm dier aan een ketting.. Verder nog een paar hele mooie hutjes op palen (zie de foto's), wat loslopende hanen. Verderop stonden nog twee baby olifanten en nog een grote.. Wat is het hier mooi zeg!! Kan hier wel blijven.. We konden even bijkomen van de wandeling gelukkig maar! Zagen al snel de olifanten met hun leider voorbij komen.. Wat zijn die dieren groot zeg!! Ik zag dat ze onze 'stoeltjes' op hun rug deden.. En ja hoor we gingen erop.. Voor de rit echt tegen mijn principes in, maar na de rit was ik zeer tevreden over de behandeling van deze dieren op dit kamp. De rit was in afstand niet noemenswaardig, maar in tijd wel.. De olifanten mochten aan al het bamboe trekken wat ze tegen kwamen.. Er kwamen gewoon hele bomen naar beneden en je moest echt goed uitkijken waar ze terecht zouden komen.. Daarbij kwam ook nog eens dat ze dit deden op het randje van de afgrond.. Nee wij stelden ons niet aan, we hebben het op beeld staan.. Terug op het kamp gingen de bikini's aan! We gingen de olifanten wassen!! Nou het werd gewoon badderen! De olifanten liepen los in het water en gingen daar lekker liggen.. We vonden het best wel een beetje eng om gewoon naast een liggende olifant te staan maar het was leuk!! Er zijn wederom weer een hoop foto's gemaakt! Daarna even douchen en hebben we wat gegeten.. Wat? Rijst met iets.. Wat het was? Geen idee we vonden het beide te smerig voor woorden.. Daarna de hele avond met onze groep zitten kletsen met gezelschap van heel veel vuurvliegjes! Tof om te zien! Later hebben we met z'n zessen nog even in een hutje onder de klamboe gekletst onder het genot van een bus pringles chips, erg gezellig.. We waren allemaal erg moe en lagen om 21 uur al in bed.. Ons bed... Het was een dun matje op bamboe.. Eigelijk lagen we dus gewoon op de grond en dat hebben we gemerkt snachts.. Gezien het feit dat je wel eens draait in je slaap werd je nu elke keer wakker want bot op bamboe voel je op een gegeven moment wel.. Auwwww! S'morgens om 5 uur begonnen de hanen te kraaien! Omg wat een herrie! Alsof ze in ons eigen hutje stonden.. Dit heeft ongeveer tot 8uur geduurd en toen zijn we maar even gaan douchen onder de tuinslang.. Gelukkig was het water heel erg koud en waren we snel wakker genoeg.. We kregen een ontbijt wat bestond uit geroosterd brood met een gekookt eitje!! Heeeeeel lekker maar tekort voor ons als Hollanders!
Liefs Lot

Dag 2 in de jungle, 3 juli.
Na wat vertraging vanwege een kapotte auto, vertrokken wij dan met onze groep van 6 richting de waterval. In de auto zei ik voor de grap, ik ga echt heel hard lachen als we zometeen uitkomen op het punt waar we gister gestart zijn met onze helse tocht! En jahoor, na ongeveer 15 minuten reden we langs het stalletje waar we de dag ervoor geluncht hadden.. Ik kan je wel vertellen, toen iedereen dit zag veranderden de lachende gezichten wel even en verklaarden sommige van ons de oorlog aan onze reisleider. De meiden onder ons hadden al afgesproken dat wij niet meer zo ver zouden lopen, het is echt een geweldige ervaring hoor, maar onze voeten en rug begaven het zo ongeveer. En de hitte werkte ook niet echt mee + dat ik een beetje bang was geworden voor mijn oren.
Eenmaal bij de waterval hebben we met onze reisleider afgesproken dat er 3 scooters kwamen die ons omhoog konden brengen naar het dorp waar wij gingen overnachten. Ja oke, misschien zullen jullie zeggen dat we een stelletje watjes zijn, maar neem van ons aan, 3 dagen 2,5 tot 3,5 uur lopen in de hitte, omhoog, weinig zuurstof en super glad waardoor je aldoor uitglijdt.. Na een dag heb je dat wel gehad!

De waterval was wel erg lekker. Niet heel groot of spectaculair, maar een fijne afkoeling en echt prachtige natuur! Je kon van boven naar beneden glijden en ik heb toch maar bewezen dat ik wel een beetje een die hard ben, ik ben als enige van de meiden van de waterval afgegaan. Lot had ook een goeie taak hoor, foto's maken is ook een kunst!

Na onze lunch, macaroni met ei uit een bananenblad, vertrokken wij richting het dorp. Eenmaal op de weg was het nog maar de vraag of de scooterrijders ons wel konden brengen, de weg was erg glad.. Gelukkig na een half uurtje lopen verscheen onze redding. 3 Thaise mannen op gammele brommertjes die ons naar boven gingen brengen, hier moesten wij uiteraard voor betalen, maar het waren de beste 200 Baht die ik waarschijnlijk de hele vakantie gespendeerd heb!!
Met 15 minuten waren wij boven, na een gezellige conversatie met de Thaise bestuurder die redelijk Engels kon. Hoe ik heette, waar ik vandaan kwam en of ik bang was..
Natuurlijk zei ik volmondig, no I am not scared!! Het was maar goed dat hij het angstzweet op mijn voorhoofd niet kon zien, haha.
Maar hij reed erg voorzichtig :)

In het dorp hebben wij ongeveer 1,5 uur op de rest van de groep gewacht. Deze bestond ondertussen uit 11 mensen in totaal. Bij de waterval sloten er nog 5 mensen aan.
Helaas werden de mensen die wel liepen slachtoffer van een fikse regenbui, maar ach.. Bezweet en vies ben je toch al.

In het dorp sliepen we met zijn allen in 1 hut, iedereen had zijn eigen matje en je moest je klamboe delen met nog iemand. Het viel ons hier alleen een beetje tegen dat er niks te doen was.
Na de mooie zonsondergang ging iedereen dan ook richting bed. Dit was rond 19:30.

Na eigenlijk de hele nacht wakker hebben te gelegen, die bamboe vloer en zachte matjes zijn echt funest voor je rug en heupen! Vertrokken wij na het ontbijt weer naar beneden. Jaja, jullie lezen het goed, wij gingen ook weer lopen. We laten ons natuurlijk niet zomaar kennen, haha. (Dit is even een klein schouderklopje voor onszelf, we voelden ons namelijk best wel schuldig dat we de dag ervoor lichtelijk gefaald hadden.)

Dus 4 juli om 09:30 liepen Lot en ik voorop in de groep, met goeie en frisse moed! Uitgerust, nee.. Dat helaas niet. Maar we gingen ervoor!
Het was een prachtige route om te lopen en beide kunnen we zeggen dat we dit niet hadden willen missen, ondanks het feit dat we om de 5 minuten bijna of helemaal languit lagen (het had de hele nacht geregend) keken wij onze ogen uit. Wat een mooie natuur en geweldige geluiden, echt even weg van de bewoonde wereld en dagelijkse dingen. Onderweg stopten we nog bij een waterval, deze was erg mooi en heerlijk verkoelend. Na hier de nodige foto's te hebben gemaakt en heerlijke verkoeling te hebben gehad, was het nog een uur lopen naar de plek waar wij onze volgende activiteit gingen doen: wild water rafting en bamboo rafting, nou en wild dat het was! Nee, grapje.. Het was goed te doen, onze kapitein had genoeg ervaring en loodste ons netjes om alle rotsen heen. Een leuke afsluiting van deze dag! Na de lunch werden wij weer teruggebracht naar ons hotel. Hier hebben wij eerst heerlijk gedoucht, telefoons opgeladen, kleren gewassen en weer wat normaler voedsel gegeten.

De 3 daagse jungle trip was echt een super ervaring, maar op sommige momenten echt wel even afzien.
We hebben er ontzettend van genoten, maar zijn toch ook wel erg blij om terug te zijn in de bewoonde wereld, waarin warme douches, lekker eten en vooral een heerlijk zacht matras behoren tot het dagelijkse ritme :)
En oja, ook de muggen die hier in mindere maten zijn vinden wij erg fijn. We zijn echt compleet lek gestoken, vooral onze benen.. De waterpokken van vroeger zijn hier echt niks bij!

Ja papa's en mama's, nu kunnen wij nog meer waarderen wat jullie al die jaren voor ons hebben gedaan! Koken, wassen en onze bedjes opmaken!

Liefs Lin.

• 04 Juli 2014 - 12:13

Jo:

Toppers!! Klinkt geweldig :-). Nu weer terug in het luxere leven...

• 04 Juli 2014 - 13:11

Mama Beers:

Nou Dames, wat een leuke verhalen allemaal!!!! Volgens mij hebben jullie het ontzettend leuk.
    Geniet ervan !!!!!

Kus vanuit Oudkarspel.

• 04 Juli 2014 - 17:06

Edwin:

Kanjers, geweldig, nou respect hoor.
    Gelukkig weer in de bewoonde wereld.
    Veel plezier meiden dikke kus

• 04 Juli 2014 - 19:25

Paulien En Ronald:

Hai meiden,

een hele ervaring maar weer zo te lezen, zo sta je in de luxe en zo in het harde leven dicht bij de natuur, voor jullie een momentopname maar de locals weten niet beter en denken weer andersom aan het stadse leven. het is waar je roots liggen en waar je bent geboren, en ja terugdenkend aan je jeugd was die niet zo verkeerd toch, haha, als je de leefomstandigheden daar zie. maar het heeft ook zijn charme weer met de olifanten enz.

geniet er nog verder van en tot lezen.

groetjes uit de wilde schermer

• 04 Juli 2014 - 20:39

Anneke:

Hey meiden, wat weer een belevenis.een vakantie met alleen strand en massages ben je zo vergeten.maar daar moet je wel wat voor doen. Voeten weer goed?? Dikke kus vanuit ook een warm samos

• 04 Juli 2014 - 23:01

Anita:

Hoi Lot en Lin,
    Leuk om jullie beeldende verhalen te lezen.
    Veel plezier nog de komende tijd.
    Liefs Anita

• 08 Juli 2014 - 20:13

An De Vries:

Geweldig......herinneringen kwamen boven......back to basic en nu weer genieten van de luxe.